Events and courses

Introduction to Ashtanga: courses in 2020


Weekend courses: Introduction to Ashtanga

The next Introduction to Ashtanga course will be held on Sat 21 to Sun 22 March from 11 am to 1 pm. Instructor: Frank.

Sat 25 to Sun 26 April at 11am to 1 pm. Instructor: Johanna N.

Sat 16 to Sun 17 May at 11am to 1 pm. Instructor: Johanna R.

Welcome!

The price for the two-day course is €45/35.

As a beginners’ offer we provide the course free of charge when you buy ten classes or a monthly pass (both €60/45 for first-time buyers). The following groups are eligible for the discount price: students, the unemployed, pensioners, persons completing military or non-military service, persons on parental leave.

Register via email: aukijoogakoulu@gmail.com

Four-week Introduction to Ashtanga courses

No four-week Introduction to Ashtanga courses currently planned.

Welcome!

For more information on Ashtanga Yoga, click here!

Ashtanga Yoga Workshop with Marke Murtomäki Fri-Sun 17 to 19 April


Markelle joogassa on tärkeää kokonaisvaltainen hyvinvointi, tasapainon löytäminen harjoituksen voiman ja keveyden välillä eri elämäntilanteissa niin, että jooga tukee muuta elämää ja laajentaa hyvää oloa ja myönteistä ajattelua myös joogamaton ulkopuolella. Opettajana hän haluaa kohdata jokaisen yksilönä. Hän on positiivinen, kannustava, hienovaraisen määrätietoinen ja painottaa asanoiden linjauksia, itsensä kuuntelua ja hengityksen tärkeyttä. Astangajoogan asanaharjoituksessa tulisi Marken mielestä keskittyä joogaajien yksilöllisiin tarpeisiin ja ongelmakohtiin, unohtamatta kuitenkaan perinteistä ja sujuvaa asanaharjoitusta tai sitä, että asana on vain yksi osa joogan kokonaisuudessa.

Marke työskenteli tanssijana ja kokeili myös hathajoogaa ennen kuin tutustui astangajoogaan vuonna 1997 ja aloitti opettamisen Helsingin Astanga Joogakoululla 1999. Vuodesta 2000 lähtien Marke on ollut päätoiminen opettaja Joogakoululla. Hänellä on KPJAYI:n 2. sarjan opetuslupa.

Marke kehittää itseään opettajana käymällä eri opettajien kursseilla ja pitämällä silmät ja korvat auki – ajatuksena se, että myös jokaiselta oppilaalta voi oppia paljon joka päivä.

Ohjelma

Friday

18-20 Ohjattu astanga-harjoitus, joka sisältää valikoiden astangajoogan ykkös- ja kakkossarjaa. Lopuksi meditaatio.

Saturday

8.00-10.00 Mysore-harjoitus
14-16 Tekniikkatunti:

Tasapainoasanat käsivarsilla – voiman
lisääminen kehossa!

Tasapainoasanat käsivarsien varassa lisäävät koko hartia-alueen vahvuutta, joustavuutta ja liikelaajuutta, jotka kaikki
ovat välttämättömiä osatekijöitä kehon linjautumisessa oikein ylösalaisin asennoissa. Aloitetaan alaspäinkatsovakoira-asennosta (ardho mukha svanasana), tehdään kehoa vahvistavia harjoitteita ja edetään vähitellen kohti käsilläseisontaa.

Huom. osallistumisen edellytyksenä ei ole osata seisoa käsillä vaan pääpaino on kehon vahvistamisessa! 🙂

Sunday

8.00-10.00 Mysore-harjoitus

Hinta: koko kurssi 80/65€, tunti 25€/20€

Register via email: aukijoogakoulu@gmail.com

Welcome!

Breathe health! Ashtanga, pranayama and meditation with Sami Mälkiä Fri 4 to Sun 6 September 2020



”Samin joogamatka alkoi hathan, taichin ja tiibetiläisten liikkeiden kanssa 1990-luvun lopulla. Kesällä 1999 astangajoogan hikeä virtaava harjoitus vei Samin syvemmälle mielen ja kehon tuntemuksiin. Sami on harjoitellut ja avustanut Lino Mielen retriiteillä Suomessa ja Intiassa, ja Pattabhi Joisin kanssa Intian Mysoressa ja Helsingissä. Astangajooga ja pranayama on tuonut Samille opetuskokemuksia Pariisissa, Chicagossa, Yokohamassa, Manilassa ja Oslossa. Vuosien myötä hän on syventänyt hengitystietoisuutta pranayama-mestari O.P.Tiwarin ohjauksessa Intiassa Kaivalyadhama-instituutissa (kdham.com). Nykyisin Sami matkustaa Suomessa ja Euroopassa pitämässä pranayama- ja astanga-kursseja, ja hän avustaa opettajansa pojan Sudhir Tiwarin kursseilla Helsingissä ja Oslossa. Sami on vuosien hengitysharjoitusten myötä vakuuttunut pranayaman vaikutuksista terveyteemme. Siksi on helppo sanoa, että tietoinen hengittäminen on helpoimpia tapoja vahvistaa kokonaisterveyttä ja mielen tasapainoa.”

en_GB
fi en_GB